Saglie beklager
Drøye halvparten av Nav-kundene har tillit til etaten.
edv@lomedia.no
På ett år har andelen brukere som sier de har tillit til NAV sunket fra 67 prosent til 55 prosent.
«Jeg beklager at brukerne ikke får den service de forventer. Vi har langt igjen før vi når de målene vi har satt oss», skriver arbeids- og velferdsdirektør Tor Saglie i en pressemelding.
Så lite som tre av fire sier de blir møtt med respekt, ifølge Navs egen brukerundersøkelse, som ble presentert i dag.
Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO) krever at det kommer på plass et Nav-ombud og lovfestet rett til å bytte saksbehandler.
Saglie trekker likevel fram at Nav har taklet den økte pågangen fra arbeidsløse under økonomikrisen.
Siste nytt
Marte Bogstad er fornøyd med den generelle lønnsøkningen, men skulle ønske hun automatisk fikk lønnstillegg for videreutdanningen hun tar.
Simen Aker Grimsrud
Marte håpet lønnsoppgjøret skulle gi henne lønnstillegg for videreutdanning – se hvordan det gikk
– Vi er fornøyde med et resultat som nå bidrar til rekruttering og utvikling av våre medlemmers sosialfaglige kompetanse i Oslo kommune, sier Hanne Groseth.
Ole Palmstrøm
Ansatte i Oslo kommune får minst 18.000 kroner mer i lønn
Mye lest
Tetyana Bondarenko leder Ukrainsk Forening Øst-Norge og søker nå om penger til å kurse ukrainere i Norge.
Anne Myklebust Odland
– Nordmenn lar barna sine gå kilometervis. Vi gir barna våre ekstra lekser, sier ukrainske Tetyana
Det er vanskelig å forstå at unge mennesker, som er på vei inn i voksenlivet, skal bli omtalt som kronisk suicidale uten at det skal utløse riktig helsehjelp, skriver Anne Malerbakken.
Unsplash