Om å finne løsninger
Kirsti R. Haaland:LØFT og narrativer i profesjonelle samtaler Universitetsforlaget 2005
Å mestre er en viktig drivkraft i oss mennesker. Behovet for å mestre kan inkluderes på konstruktive måter i relasjoner mellom klient og behandler. Psykolog Kirsti R. Haaland presenterer det teoretiske grunnlaget for løsningsfokusert tilnærming, og hun inviterer samtidig leseren inn i den profesjonelle relasjonen. Hun arbeider selv ved Østensjø familiekontor og har bred erfaring fra arbeid med både barn, familier og voksne. Haaland har som grunnholdning at det er alltid flere muligheter enn de som fremstår når man søker hjelp. Hun ønsker selv å bidra til at klientenes egen kreativitet blir aktivisert.Boka viser hvordan en løsningsfokusert og narrativ grunnholdning kan utøves i praksis, og stimulerer til refleksjon om relasjonen mellom hjelper og profesjonell.
Mia
Siste nytt
Jonas Aavik sier at telefonen kan være et nyttig hjelpemiddel på jobb, men at de ansatte må være bevisste på når de bruker den og hva de bruker den til.
Martin Guttormsen Slørdal
Mobilbruk på arbeidsplassen: – Før satt vi på pauserommet og prata sammen
Mari Rhoden tenker ikke lenger at hun vil slutte i barnevernstjenesten.
Ole Martin Wold
– Jeg tenker ikke lenger at jobben er noe jeg skal tåle
Mye lest
Mari Rhoden tenker ikke lenger at hun vil slutte i barnevernstjenesten.
Ole Martin Wold
– Jeg tenker ikke lenger at jobben er noe jeg skal tåle
I motsetning til en assistents rolle i skolen er ofte miljøterapeutens rolle uavklart, skriver Eireen Finden.
Colourbox